loading...

غروب دلگیر

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

بازدید : 7
چهارشنبه 13 مهر 1401 زمان : 11:03

اول اینکه نور کاملاً تخت میباشد . اگرچه انگشترها به اندازه کافی نوردهی شده اند اما هیچ گونه حس حقیقی از عمق در عکس وجود نداشته و سایههای شدیدی در قسمت پایین عکس دیده میشود . نکته دوم ، دیافراگم باز ( f/2.0 ) اتوماتیک لنز ماکرو باعث کاهش عمق میدان شده بطوری که مجسمه کاملاٌ غیر واضح میباشد . نورپردازی نرم ( سافت ) اولین گام در بهبود عکس ، قطع فلاش داخلی دوربین می باشد . تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی برای نورپردازی نرم از یک فلاش استودیویی معمولی بهمراه سافت باکس استفاده کرده و آن را در زاویه ۱۳۵ درجه سمت راست دوربین قرار میدهیم . قرار میدهیم . دیافراگم را بر روی f/10 ، سرعت شاتر متناسب با میزان نوردهی و تنظیم تراز سفیدی را هماهنگ با کلوین فلاش تنظیم نموده و عکسبرداری میکنیم . بهبود قابل ملاحظه ای دیده میشود . سایهها نرم و تدریجی بوده و نور بر روی حلقهها طبیعی تر است . اما با بررسی دقیقتر دو نکته مهم دیده میشوند . نخست ، قسمت پشت مجسمه به لحاظ سفید بودن و نزدیک بودن به منبع نور ، بسیار روشن شده است . دوم ، سطح انگشترها تیره بنظر میرسند . این امر بدین دلیل است که اجسام براق همانند جواهرات ، هر چیزی را که در اطرافشان باشند منعکس میکنند . در این حالت بجز انعکاس کوچک منبع نور در اولین حلقه ، مابقی سقف اطاق را که نورپردازی نشده منعکس مینمایند .

  1. تغییر شکل بافت لثه ایی که بیش از حد رشد کرده
  2. گوش و حلق و بینی و چشمی
  3. اکارتورها یا رترکتورها
  4. دانشکده آموزش
  5. یک دندانپزشک زیبایی در مهارت دستی و چابکی زیادی دارد

این سیستم ها معمولاً با نام رادیوگرافی دیجیتال مستقیم (DDR) شناخته میشوند. جدول زمانی پیدایش این سیستم ها را میتوانید در شکل زیر مشاهده کنید. بطورکلی رادیوگرافی دیجیتال را میتوان به دو دسته CR و DR تقسیم نمود. سیستم CR از پلیت های فسفری ذخیره سازی تصویر همراه با یک پروسه بازخوانی جداگانه استفاده میکنند. سیستم DR یک روش تبدیل اشعه ایکس به بارهای الکتریکی با استفاده از یک پروسه بازخوانی مستقیم است. سیستمهای DR خود میتوانند بسته به نوع تبدیل اشعه ایکس به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم شوند. این مزیت در طی بیشتر درمان ها و به طور ویژه در طی روند گذاشتن ایمپلنت، درمان ریشه و همچنین آموزش بیمار بسیار مطلوب می باشد. ذخیره آسان و پخش الکتریکی عکس های دیجیتال اجازه ارتباط بهتر با دیگر دندانپزشکان را می دهد تا به راحتی بتوانند مقایسه و بررسی بعدی را انجام دهند. نگهداری محلول های ظهور و ثبوت فیلم وحفظ شرایط تاریکخانه ، تعیین می کند که چرا تصاویر رادیوگرافی با فیلم می تواند حذف و تبدیل به رادیوگرافی دیجیتال شوند.

برای کلیه صندلی ها می توان ارتفاع و شیب صندلی و همچنین موقعیت هدرست را تنظیم کرد. اصلی ترین وسیله در هر دندانپزشکی صندلی بیمار یا یونیت می باشد. بسیاری از افراد به دلیل کمبود بودجه از یونیت دسته دوم استفاده میکنند که این امر به دلایلی بهداشتی توصیه نمیشود. در فروشگاه سالنِ ما یونیت های ارزان و با کیفیتی وجود دارند که نیازهای شمارا برآورده میکند. سالنِ ما با ارائه انواع یونیت و صندلی های دندانپزشکی با کیفیت با هر بودجه ای که شما مد نظر دارید به کمکتان آمده تا خریدی مطمئن و ارزان قیمت را تجربه کنید. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم تهران سالنِ ما به کمک شما آمده تا با قیمت پایین وکیفیت بالا بهترین خرید را تجربه کنید. چرا که این تجهیزات سرمایه کار شما بوده و در طولانی مدت برایتان خواهد ماند. سیستم بهداشتی شامل کاسه کراشور،ساکشن مرکزی و بزاق کش میشود. این قسمت با آب یا هوا کار میکند، و دارای یک مکش ضعیف است چرا که این قسمت توانایی مکش خون غلیظ از جراحی را نداشته و فقط برای مکش بزاق بیمار استفاده میشود. حال با دانستن این این اطلاعات میتوانید با بهترین قیمت ، بهترین خرید را از سالن ما داشته باشید.کارشناسان ما در تمام مراحل خرید یونیت و سایر تجهیزات راهنمای شما دندانپزشکان عزیز خواهند بود. هنگام خرید یونیت دندانپزشکی باید به قسمت تابلت آن توجه ویژه داشته باشید چرا که مهم ترین قسمتی است که دندانپزشکان با آن سروکار دارند و ابزار و تجهیزات کار دندانپزشک روی آن قرار میگیرد . تمام ابزارهای قابل استفاده مجدد پس از هر بیمار استریل می شوند. بسیاری از تجهیزات نیز یکبار مصرف هستند.

آبسلانک یا دپرسور زبانی ساختاری ساده دارد. این وسیله در اندازه های مختلف به صورت چوبی، پلاستیکی و فلزی در داروخانه و مراکز درمانی ارائه می شود. نوع چوبی آبسلانک معمول تر بوده طول آن در حدود 10 سانتیمتر و عرضی در حدود ۲ سانتیمتر دارد سطح آن صاف و دو سر آن حالت گرد می باشد. از آنجایی که در هنگام معاینه این وسیله با مخاط و آب دهان مریض در ارتباط است. لذا در هنگام استفاده دستکش ضروری بوده و بعد از هر بار استفاده دستکش و آبسلانک باید دور انداخته شود چون ممکن است عامل انتقال بیماری باشد. ماسک نوعی پوشش محافظ است که پزشکان و پرستاران در شرایط مختلف برای جلوگیری از نفوذ ذرات عفونی به داخل حلق و مجاری تنفسی خود استفاده می کند. از ماسک های پزشکی در هنگام معاینه بیمار یا انجام عمل جراحی در اتاق عمل استفاده می شود. البته در شرایطی که بیمار در شرایط ایزوله باشد حتی ملاقات کنند گان هم باید حتما از ماسک استفاده کنند.بطور کلی تمام جراحان و پرسنل اتاق عمل موظف به استفاده از ماسک مخصوص در اتاق عمل می باشند.

رینگ لایتها نیز از جمله تجهیزاتی هستند که میتوانند گاهی در نقش فلاش برای عکاسی دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند اما کیفیتی که یک فلاش ماکرو دارد را نخواهند داشت. فلاش حلقهای: اگر میخواهید حین جراحی از مراحل کار عکس بگیرید، فلاش حلقهای گزینه مناسبتر برایتان خواهد بود. کوچک بودن سایز این نوع فلاش و قرار گیری آن کنار لنز دوربین، به نوردهی بهتر و روشن کردن فضای داخل دهان حین جراحی کمک میکند. فلاش دوتایی: از این مدل فلاش نیز میتوان برای عکاسی دندانپزشکی حین جراحی استفاده کرد. اگرچه این نوع فلاش به اندازه فلاش حلقهای جمع و جور نیست اما مینوان موقعیت آن را با استفاده از براکت به خوبی تنظیم کرد. در نظر داشته باشید از آنجایی که فلاش حلقهای نور ثابت و مستقیمی روی دندان ایجاد میکند در برخی مواقع به دلیل براق بودن مینای دندان، استفاده از فلاش حلقهای کارایی ندارد. این در حالیست که با تنظیم موقعیت و فاصله فلاش دوتایی، میتوانید جزییات بیشتری را بدون بروز چنین مشکلی ثبت کنید.

تمام لوله های آب و هوا باید دریچه های یک طرفه داشته باشند تا از آلودگی لوله ها جلوگیری شود. به علاوه ساکشن و محل شستشوی دهان در یونیت، هر روز باید با محلول های ضدعفونی کننده تمیز شوند. هم چنین توصیه می گردد که لوله های آب یونیت، در پایان کار روزانه، تخلیه و شسته شوند تا از میزان میکروب های سیستم آبی صندلی دندان پزشکی کاسته گردد. این وسایل دربافت نرم نفوذ کرده یا با استخوان تماس پیدا کرده و در تماس مستقیم با خون یا نواحی استریل بدن می باشند . مانند: فورسپس های مخصوص کشیدن دندان ، سر قلم جرم گیری، وسایل جراحی اندودانتیک و… میزان آلودگی در این موارد بسیار بالاست و وسایل باید پس از هر بار مصرف یا استریل شده و یا دور انداخته شوند. وسایلی که در تماس با غشاها و سطوح مخاطی بدن می باشند ولی وارد بافت نرم یا استخوان نمی شوند .

علاوه بر این، برخی از این مراکز برای ارائه این خدمات از بیماران چک و یا سفته دریافت میکنند و یا ممکن است در همان ابتدا مبلغی را به صورت نقدی به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند. اما گاهی اوقات نیز ممکن است تبلیغاتی را با عنوان ایمپلنت رایگان در شیراز در صفحات اجتماعی و یا اینترنت مشاهده کنید که این عناوین چیزی به جزء تبلیغات نیست. ایمپلنت فوری در شیراز روشی است که در مدت زمانی کوتاهتر انجام میگیرد. ایمپلنتهای یک روزه در واقع همان ایمپلنت ساده و یا سنتی است که سرعت بیشتری در جوش خوردن پایه فک دارند و طول درمان آنها نیز بسیار کمتر از ایمپلنتهای ساده است. البته برای انجام این کار بایستی پایه ایمپلنت به مدت چند ماه در داخل استخوان فک قرار بگیرد تا بتواند به طور کامل با استخوان دندان جوش بخورد. پس از اتمام این کار میتوان با قرار دادن تاج بر روی ایمپلنت فوری و در عرض یک روز، دندانی طبیعی در دهان خود جایگذاری کنید.

باید به این نکته توجه داشت که غدد بزاقی جزء بافت نرم هستند و بنابراین در رادیوگرافی بدون تزریق مواد حاجب (رنگی) دیده نمیشوند. دندانپزشکان ممکن است این آزمون را برای بررسی مشکلات غدد بزاقی مانند انسداد یا سندروم Sjogren که اختلالی با علائم خشکی چشم و دهان است، درخواست نمایند. این اختلال میتواند در پوسیدگی دندانها نقش داشته باشد. توموگرافی کامپیوتری یک نوع تصویربرداری است که نمای داخلی دندانها را بهصورت سه بعدی نشان میدهد. این تصویربرداری به منظور بررسی مشکلات در استخوانهای صورت مانند کیستها، تومورها و شکستگیها به کار میرود. CBCT نوعی تصویربرداری با اشعه ایکس است که تصاویری سه بعدی از ساختار دندانها، بافتهای نرم، عصبها و استخوانها ایجاد مینماید. این تصویربرداری به قرار دادن ایمپلنتها در جای مناسب و ارزیابی کیستها و تومورها در دهان و صورت کمک میکند. همچنین میتواند مشکلات لثهها، ریشههای دندان و فکها را تشخیص دهد. CBCT از بسیاری جهات به سی تی اسکن روتین دندان شباهت دارد اما نحوه تصویربرداری آن متفاوت است. در CBCT دستگاه به دور سر بیمار میچرخد و تمام اطلاعات را در یک چرخش ایجاد مینماید. در سی تی اسکن معمولی اسلایسهای مسطحی طی چندین بار چرخش دستگاه به دور سر بیمار ایجاد میشوند. تصویربرداری دیجیتال یکی از انواع تصویربرداریهای دو بعدی است که امکان ارسال مستقیم تصاویر را به کامپیوتر را فراهم میکند. این تصاویر میتوانند روی مانیتور در عرض چند ثانیه نمایش داده شوند و ذخیره یا چاپ گردند. تجهیزات عکاسی دندانپزشکی تصویربرداری دیجیتال در مقایسه با تصویربرداری معمولی چندین مزیت دارند. به عنوان مثال قابلیت تقویت و بزرگنمایی تصویر در تصویربرداری دیجیتال وجود دارد. این موضوع باعث میشود تا دندانپزشک به راحتی بتواند کوچکترین تغییراتی که با معاینه دهانی قابل رویت نیست را مشاهده کند. همچنین در صورت نیاز میتواند تصاویر را به صورت الکترونیکی برای دندانپزشک دیگری ارسال کند. نکته مهم اینجاست که بیمار در تصویربرداری دیجیتال اشعه کمتری نسبت به رادیوگرافیهای معمولی دریافت میکند.

زندگی انسان همیشه در حال تغییر است و با گذر زمان این تغییرات نیز در زندگی انسان تاثیر می­گذارد. در طول تاریخ این تغییرات رخ داده اما در برهه­ای از زمان­ها میزان این تغییرات زیاد بود مخصوصا بعد از انقلاب صنعتی شکل زندگی انسان به کلی دچار تغییر شد و شیوه زندگی انسان نیز متحول شد. ابزارها و تجهیزات در عرصه زندگی انسان جا باز کرد و همراه با پیشرفت علم و پیشرفت تکنولوژی این ابزار و تجهیزات نیز تغییر کرد و قابلیت­های زیادی پیدا کرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات دندان پزشکی نیز بروز شدند و برای کاربردهای مختلف ابزارهای نوین ارایه می­شود. یونیت دندانپزشکی: اصلی ترین وسیله در هر دندانپزشکی صندلی بیمار یا یونیت می باشد. بسیاری از افراد به دلیل کمبود بودجه از یونیت دسته دوم استفاده میکنند که این امر به دلایلی بهداشتی توصیه نمیشود. در فروشگاه سالنِ ما یونیت های ارزان و با کیفیتی وجود دارند که نیازهای شمارا برآورده میکند. سالنِ ما با ارائه انواع یونیت و صندلی های دندانپزشکی با کیفیت با هر بودجه ای که شما مد نظر دارید به کمکتان آمده تا خریدی مطمئن و ارزان قیمت را تجربه کنید.

در سال بعد، رشتههای زبان و ادبیات انگلیسی و زبان و ادبیات فرانسه ایجاد شد. پس از گذشت یک سال دیگر، رشتههای تاریخ و جغرافیا در این دانشکده آغاز به کار نمود. رشته زبانشناسی نیز در سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۱ رشته زبان و ادبیات عرب از دانشکده الهیات به این دانشکده منتقل شد. همچنین رشته علوم اجتماعی که به عنوان رشتهای فرعی از سال ۱۳۵۰ افتتاح شده بود، از سال ۱۳۶۴ به عنوان رشتهای مستقل به پذیرش دانشجو اقدام نمود. رشته روانشناسی نیز که از سال تحصیلی ۱۳۵۰-۱۳۴۹ تا پایان سال تحصیلی ۱۳۵۳-۱۳۵۲ در این دانشکده دایر بود، از سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۳ از این دانشکده جدا شد. دوره کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از سال ۱۳۴۹ و دوره دکتری این رشته در سال ۱۳۵۵ بهطور مستقل دانشجو پذیرفت و نخستین دانشآموخته آن در سال ۱۳۶۲ از رساله خود دفاع کرد. هماکنون در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، ۹ گروه آموزشی و ۸ رشته تحصیلی کارشناسی فعالیت دارند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات دندانپزشکی به این سایت مراجعه فرمایید

اول اینکه نور کاملاً تخت میباشد . اگرچه انگشترها به اندازه کافی نوردهی شده اند اما هیچ گونه حس حقیقی از عمق در عکس وجود نداشته و سایههای شدیدی در قسمت پایین عکس دیده میشود . نکته دوم ، دیافراگم باز ( f/2.0 ) اتوماتیک لنز ماکرو باعث کاهش عمق میدان شده بطوری که مجسمه کاملاٌ غیر واضح میباشد . نورپردازی نرم ( سافت ) اولین گام در بهبود عکس ، قطع فلاش داخلی دوربین می باشد . تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی برای نورپردازی نرم از یک فلاش استودیویی معمولی بهمراه سافت باکس استفاده کرده و آن را در زاویه ۱۳۵ درجه سمت راست دوربین قرار میدهیم . قرار میدهیم . دیافراگم را بر روی f/10 ، سرعت شاتر متناسب با میزان نوردهی و تنظیم تراز سفیدی را هماهنگ با کلوین فلاش تنظیم نموده و عکسبرداری میکنیم . بهبود قابل ملاحظه ای دیده میشود . سایهها نرم و تدریجی بوده و نور بر روی حلقهها طبیعی تر است . اما با بررسی دقیقتر دو نکته مهم دیده میشوند . نخست ، قسمت پشت مجسمه به لحاظ سفید بودن و نزدیک بودن به منبع نور ، بسیار روشن شده است . دوم ، سطح انگشترها تیره بنظر میرسند . این امر بدین دلیل است که اجسام براق همانند جواهرات ، هر چیزی را که در اطرافشان باشند منعکس میکنند . در این حالت بجز انعکاس کوچک منبع نور در اولین حلقه ، مابقی سقف اطاق را که نورپردازی نشده منعکس مینمایند .

  1. تغییر شکل بافت لثه ایی که بیش از حد رشد کرده
  2. گوش و حلق و بینی و چشمی
  3. اکارتورها یا رترکتورها
  4. دانشکده آموزش
  5. یک دندانپزشک زیبایی در مهارت دستی و چابکی زیادی دارد

این سیستم ها معمولاً با نام رادیوگرافی دیجیتال مستقیم (DDR) شناخته میشوند. جدول زمانی پیدایش این سیستم ها را میتوانید در شکل زیر مشاهده کنید. بطورکلی رادیوگرافی دیجیتال را میتوان به دو دسته CR و DR تقسیم نمود. سیستم CR از پلیت های فسفری ذخیره سازی تصویر همراه با یک پروسه بازخوانی جداگانه استفاده میکنند. سیستم DR یک روش تبدیل اشعه ایکس به بارهای الکتریکی با استفاده از یک پروسه بازخوانی مستقیم است. سیستمهای DR خود میتوانند بسته به نوع تبدیل اشعه ایکس به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم شوند. این مزیت در طی بیشتر درمان ها و به طور ویژه در طی روند گذاشتن ایمپلنت، درمان ریشه و همچنین آموزش بیمار بسیار مطلوب می باشد. ذخیره آسان و پخش الکتریکی عکس های دیجیتال اجازه ارتباط بهتر با دیگر دندانپزشکان را می دهد تا به راحتی بتوانند مقایسه و بررسی بعدی را انجام دهند. نگهداری محلول های ظهور و ثبوت فیلم وحفظ شرایط تاریکخانه ، تعیین می کند که چرا تصاویر رادیوگرافی با فیلم می تواند حذف و تبدیل به رادیوگرافی دیجیتال شوند.

برای کلیه صندلی ها می توان ارتفاع و شیب صندلی و همچنین موقعیت هدرست را تنظیم کرد. اصلی ترین وسیله در هر دندانپزشکی صندلی بیمار یا یونیت می باشد. بسیاری از افراد به دلیل کمبود بودجه از یونیت دسته دوم استفاده میکنند که این امر به دلایلی بهداشتی توصیه نمیشود. در فروشگاه سالنِ ما یونیت های ارزان و با کیفیتی وجود دارند که نیازهای شمارا برآورده میکند. سالنِ ما با ارائه انواع یونیت و صندلی های دندانپزشکی با کیفیت با هر بودجه ای که شما مد نظر دارید به کمکتان آمده تا خریدی مطمئن و ارزان قیمت را تجربه کنید. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم تهران سالنِ ما به کمک شما آمده تا با قیمت پایین وکیفیت بالا بهترین خرید را تجربه کنید. چرا که این تجهیزات سرمایه کار شما بوده و در طولانی مدت برایتان خواهد ماند. سیستم بهداشتی شامل کاسه کراشور،ساکشن مرکزی و بزاق کش میشود. این قسمت با آب یا هوا کار میکند، و دارای یک مکش ضعیف است چرا که این قسمت توانایی مکش خون غلیظ از جراحی را نداشته و فقط برای مکش بزاق بیمار استفاده میشود. حال با دانستن این این اطلاعات میتوانید با بهترین قیمت ، بهترین خرید را از سالن ما داشته باشید.کارشناسان ما در تمام مراحل خرید یونیت و سایر تجهیزات راهنمای شما دندانپزشکان عزیز خواهند بود. هنگام خرید یونیت دندانپزشکی باید به قسمت تابلت آن توجه ویژه داشته باشید چرا که مهم ترین قسمتی است که دندانپزشکان با آن سروکار دارند و ابزار و تجهیزات کار دندانپزشک روی آن قرار میگیرد . تمام ابزارهای قابل استفاده مجدد پس از هر بیمار استریل می شوند. بسیاری از تجهیزات نیز یکبار مصرف هستند.

آبسلانک یا دپرسور زبانی ساختاری ساده دارد. این وسیله در اندازه های مختلف به صورت چوبی، پلاستیکی و فلزی در داروخانه و مراکز درمانی ارائه می شود. نوع چوبی آبسلانک معمول تر بوده طول آن در حدود 10 سانتیمتر و عرضی در حدود ۲ سانتیمتر دارد سطح آن صاف و دو سر آن حالت گرد می باشد. از آنجایی که در هنگام معاینه این وسیله با مخاط و آب دهان مریض در ارتباط است. لذا در هنگام استفاده دستکش ضروری بوده و بعد از هر بار استفاده دستکش و آبسلانک باید دور انداخته شود چون ممکن است عامل انتقال بیماری باشد. ماسک نوعی پوشش محافظ است که پزشکان و پرستاران در شرایط مختلف برای جلوگیری از نفوذ ذرات عفونی به داخل حلق و مجاری تنفسی خود استفاده می کند. از ماسک های پزشکی در هنگام معاینه بیمار یا انجام عمل جراحی در اتاق عمل استفاده می شود. البته در شرایطی که بیمار در شرایط ایزوله باشد حتی ملاقات کنند گان هم باید حتما از ماسک استفاده کنند.بطور کلی تمام جراحان و پرسنل اتاق عمل موظف به استفاده از ماسک مخصوص در اتاق عمل می باشند.

رینگ لایتها نیز از جمله تجهیزاتی هستند که میتوانند گاهی در نقش فلاش برای عکاسی دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند اما کیفیتی که یک فلاش ماکرو دارد را نخواهند داشت. فلاش حلقهای: اگر میخواهید حین جراحی از مراحل کار عکس بگیرید، فلاش حلقهای گزینه مناسبتر برایتان خواهد بود. کوچک بودن سایز این نوع فلاش و قرار گیری آن کنار لنز دوربین، به نوردهی بهتر و روشن کردن فضای داخل دهان حین جراحی کمک میکند. فلاش دوتایی: از این مدل فلاش نیز میتوان برای عکاسی دندانپزشکی حین جراحی استفاده کرد. اگرچه این نوع فلاش به اندازه فلاش حلقهای جمع و جور نیست اما مینوان موقعیت آن را با استفاده از براکت به خوبی تنظیم کرد. در نظر داشته باشید از آنجایی که فلاش حلقهای نور ثابت و مستقیمی روی دندان ایجاد میکند در برخی مواقع به دلیل براق بودن مینای دندان، استفاده از فلاش حلقهای کارایی ندارد. این در حالیست که با تنظیم موقعیت و فاصله فلاش دوتایی، میتوانید جزییات بیشتری را بدون بروز چنین مشکلی ثبت کنید.

تمام لوله های آب و هوا باید دریچه های یک طرفه داشته باشند تا از آلودگی لوله ها جلوگیری شود. به علاوه ساکشن و محل شستشوی دهان در یونیت، هر روز باید با محلول های ضدعفونی کننده تمیز شوند. هم چنین توصیه می گردد که لوله های آب یونیت، در پایان کار روزانه، تخلیه و شسته شوند تا از میزان میکروب های سیستم آبی صندلی دندان پزشکی کاسته گردد. این وسایل دربافت نرم نفوذ کرده یا با استخوان تماس پیدا کرده و در تماس مستقیم با خون یا نواحی استریل بدن می باشند . مانند: فورسپس های مخصوص کشیدن دندان ، سر قلم جرم گیری، وسایل جراحی اندودانتیک و… میزان آلودگی در این موارد بسیار بالاست و وسایل باید پس از هر بار مصرف یا استریل شده و یا دور انداخته شوند. وسایلی که در تماس با غشاها و سطوح مخاطی بدن می باشند ولی وارد بافت نرم یا استخوان نمی شوند .

علاوه بر این، برخی از این مراکز برای ارائه این خدمات از بیماران چک و یا سفته دریافت میکنند و یا ممکن است در همان ابتدا مبلغی را به صورت نقدی به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند. اما گاهی اوقات نیز ممکن است تبلیغاتی را با عنوان ایمپلنت رایگان در شیراز در صفحات اجتماعی و یا اینترنت مشاهده کنید که این عناوین چیزی به جزء تبلیغات نیست. ایمپلنت فوری در شیراز روشی است که در مدت زمانی کوتاهتر انجام میگیرد. ایمپلنتهای یک روزه در واقع همان ایمپلنت ساده و یا سنتی است که سرعت بیشتری در جوش خوردن پایه فک دارند و طول درمان آنها نیز بسیار کمتر از ایمپلنتهای ساده است. البته برای انجام این کار بایستی پایه ایمپلنت به مدت چند ماه در داخل استخوان فک قرار بگیرد تا بتواند به طور کامل با استخوان دندان جوش بخورد. پس از اتمام این کار میتوان با قرار دادن تاج بر روی ایمپلنت فوری و در عرض یک روز، دندانی طبیعی در دهان خود جایگذاری کنید.

باید به این نکته توجه داشت که غدد بزاقی جزء بافت نرم هستند و بنابراین در رادیوگرافی بدون تزریق مواد حاجب (رنگی) دیده نمیشوند. دندانپزشکان ممکن است این آزمون را برای بررسی مشکلات غدد بزاقی مانند انسداد یا سندروم Sjogren که اختلالی با علائم خشکی چشم و دهان است، درخواست نمایند. این اختلال میتواند در پوسیدگی دندانها نقش داشته باشد. توموگرافی کامپیوتری یک نوع تصویربرداری است که نمای داخلی دندانها را بهصورت سه بعدی نشان میدهد. این تصویربرداری به منظور بررسی مشکلات در استخوانهای صورت مانند کیستها، تومورها و شکستگیها به کار میرود. CBCT نوعی تصویربرداری با اشعه ایکس است که تصاویری سه بعدی از ساختار دندانها، بافتهای نرم، عصبها و استخوانها ایجاد مینماید. این تصویربرداری به قرار دادن ایمپلنتها در جای مناسب و ارزیابی کیستها و تومورها در دهان و صورت کمک میکند. همچنین میتواند مشکلات لثهها، ریشههای دندان و فکها را تشخیص دهد. CBCT از بسیاری جهات به سی تی اسکن روتین دندان شباهت دارد اما نحوه تصویربرداری آن متفاوت است. در CBCT دستگاه به دور سر بیمار میچرخد و تمام اطلاعات را در یک چرخش ایجاد مینماید. در سی تی اسکن معمولی اسلایسهای مسطحی طی چندین بار چرخش دستگاه به دور سر بیمار ایجاد میشوند. تصویربرداری دیجیتال یکی از انواع تصویربرداریهای دو بعدی است که امکان ارسال مستقیم تصاویر را به کامپیوتر را فراهم میکند. این تصاویر میتوانند روی مانیتور در عرض چند ثانیه نمایش داده شوند و ذخیره یا چاپ گردند. تجهیزات عکاسی دندانپزشکی تصویربرداری دیجیتال در مقایسه با تصویربرداری معمولی چندین مزیت دارند. به عنوان مثال قابلیت تقویت و بزرگنمایی تصویر در تصویربرداری دیجیتال وجود دارد. این موضوع باعث میشود تا دندانپزشک به راحتی بتواند کوچکترین تغییراتی که با معاینه دهانی قابل رویت نیست را مشاهده کند. همچنین در صورت نیاز میتواند تصاویر را به صورت الکترونیکی برای دندانپزشک دیگری ارسال کند. نکته مهم اینجاست که بیمار در تصویربرداری دیجیتال اشعه کمتری نسبت به رادیوگرافیهای معمولی دریافت میکند.

زندگی انسان همیشه در حال تغییر است و با گذر زمان این تغییرات نیز در زندگی انسان تاثیر می­گذارد. در طول تاریخ این تغییرات رخ داده اما در برهه­ای از زمان­ها میزان این تغییرات زیاد بود مخصوصا بعد از انقلاب صنعتی شکل زندگی انسان به کلی دچار تغییر شد و شیوه زندگی انسان نیز متحول شد. ابزارها و تجهیزات در عرصه زندگی انسان جا باز کرد و همراه با پیشرفت علم و پیشرفت تکنولوژی این ابزار و تجهیزات نیز تغییر کرد و قابلیت­های زیادی پیدا کرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات دندان پزشکی نیز بروز شدند و برای کاربردهای مختلف ابزارهای نوین ارایه می­شود. یونیت دندانپزشکی: اصلی ترین وسیله در هر دندانپزشکی صندلی بیمار یا یونیت می باشد. بسیاری از افراد به دلیل کمبود بودجه از یونیت دسته دوم استفاده میکنند که این امر به دلایلی بهداشتی توصیه نمیشود. در فروشگاه سالنِ ما یونیت های ارزان و با کیفیتی وجود دارند که نیازهای شمارا برآورده میکند. سالنِ ما با ارائه انواع یونیت و صندلی های دندانپزشکی با کیفیت با هر بودجه ای که شما مد نظر دارید به کمکتان آمده تا خریدی مطمئن و ارزان قیمت را تجربه کنید.

در سال بعد، رشتههای زبان و ادبیات انگلیسی و زبان و ادبیات فرانسه ایجاد شد. پس از گذشت یک سال دیگر، رشتههای تاریخ و جغرافیا در این دانشکده آغاز به کار نمود. رشته زبانشناسی نیز در سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۵۱ رشته زبان و ادبیات عرب از دانشکده الهیات به این دانشکده منتقل شد. همچنین رشته علوم اجتماعی که به عنوان رشتهای فرعی از سال ۱۳۵۰ افتتاح شده بود، از سال ۱۳۶۴ به عنوان رشتهای مستقل به پذیرش دانشجو اقدام نمود. رشته روانشناسی نیز که از سال تحصیلی ۱۳۵۰-۱۳۴۹ تا پایان سال تحصیلی ۱۳۵۳-۱۳۵۲ در این دانشکده دایر بود، از سال تحصیلی ۱۳۵۴-۱۳۵۳ از این دانشکده جدا شد. دوره کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از سال ۱۳۴۹ و دوره دکتری این رشته در سال ۱۳۵۵ بهطور مستقل دانشجو پذیرفت و نخستین دانشآموخته آن در سال ۱۳۶۲ از رساله خود دفاع کرد. هماکنون در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، ۹ گروه آموزشی و ۸ رشته تحصیلی کارشناسی فعالیت دارند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجهیزات دندانپزشکی به این سایت مراجعه فرمایید

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 462
  • بازدید سال : 494
  • بازدید کلی : 665
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی